• ul.Partyzantów 79/9, 10-402 Olsztyn
  • +48 795 080 777
  • olsztyn@oia.org.pl

Protokół posiedzenia Okręgowej Rady Aptekarskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Olsztynie w dniu 03.12.2019 r.

Protokół posiedzenia Okręgowej Rady Aptekarskiej

Okręgowej Izby Aptekarskiej w Olsztynie w dniu 03.12.2019 r.

 

Posiedzenie otworzyła  Prezes  Okręgowej Rady Aptekarskiej mgr farm. Magdalena Stankiewicz.

Przewodnicząca stwierdziła prawomocność posiedzenia do podejmowania uchwał i wniosków

Porządek dzienny posiedzenia został przyjęty jednogłośnie.

Protokół z posiedzenia Okręgowej Rady Aptekarskiej w dniu 15.10.2019 r. został przyjęty jednogłośnie.

Rada ukonstytuowała się następująco:

a)      Wiceprezesi – Roman Grzechnik, Konrad Okurowski

b)      Skarbnik- Elżbieta Bańkowska Sekretarz- Marlena Sadowska i zastępca sekretarza- Barbara Korbut

c)      Członkowie Prezydium- Mariola Pedowska, Maciej Lobert

Głosowania nad poszczególnymi członkami Prezydium odbyły się w sposób jawny

Analiza wniosków przekazanych do Komisji Uchwał i Wniosków XXVIII sprawozdawczo-wyborczego Okręgowego Zjazdu Aptekarzy Okręgowej Izby Aptekarskiej w Olsztynie w dniu 23.11.2019 r.

a)      wniosek o ujawnienie aktywów finansowych Izby i planów odnośnie zgromadzonych środków- finanse Izby są jawne i zostały przedstawione w sprawozdaniu skarbnika na Zjeździe, tym niemniej postanowiono na stronie Izby umieścić zaplanowany na 2020 rok budżet OIA w Olsztynie

b)      wniosek o likwidację jednego etatu w biurze OIA w Olsztynie odrzucono jednogłośnie

c)      wniosek, aby protokoły z posiedzeń Rady, decyzje Prezydium i podjęte uchwały zgodnie z zachowaniem zasad RODO były powszechnie dostępne- wszystkie protokoły są dostępne na miejscu w siedzibie Izby, tym niemniej jednogłośnie zdecydowano, aby protokoły z posiedzeń w skrócie były umieszczane na stronie OIA

d)     wniosek o przejęcie organizacji Żeglarskich Mistrzostw Polski Aptekarzy przez Klub Żeglarski z pominięciem Okręgowej Izby Aptekarskiej został jednogłośnie uznany za bezzasadny- Mistrzostwa na stałe wpisały się w kalendarium imprez farmaceutów z całego kraju jako zawody organizowane przez Okręgową Izbę Aptekarską w Olsztynie

e)      wniosek o wydawanie Biuletyny Izby w formie do samodzielnego wydruku został odrzucony przy 1 głosie przeciwnym i 2 głosach wstrzymujących się

f)       wniosek o współfinansowanie opłaty za kartę FitSport dla członków Izby został odrzucony przy 1 głosie przeciwnym i 4 wstrzymujących się

g)      wniosek o zmniejszenie wysokości składki z 50 do 40 zł dla każdego członka Izby został odrzucony przy 2 głosach wstrzymujących się

h)      wniosek o aktualizowanie na bieżąco wszelkich zmian w prawie oraz wydanie odpowiednich instrukcji i procedur postępowania uznano za  niemożliwy do zrealizowania, tym niemniej będziemy dalej starać się umieszczać komunikaty o zmianach w prawie a magister Konrad Okurowski został upoważniony do zamieszczania na stronie Izby informacji i oficjalnych interpretacji trudnych tematów, do których uzyska dostęp

i)        wniosek o zniesienie wynagrodzenia dla sekretarza Rady został odrzucony jednogłośnie

j)        wniosek o zniesienie wynagrodzenia dla skarbnika Rady został odrzucony jednogłośnie

 

Rada powołała następujące zespoły działające przy Okręgowej Radzie Aptekarskiej w Olsztynie:

a)      zespół do spraw aptek otwartych- lider Konrad Okurowski i Maciej Lobert

b)      zespół do spraw aptek szpitalnych- lider Marlena Sadowska i Małgorzata Plazińska

c)      zespół do spraw nauki i szkoleń- lider Małgorzata Plazińska i Elżbieta Bańkowska

d)     zespół do spraw integracji- lider Roman Grzechnik oraz Bogumiła Polakiewicz i Janusz Łazarczuk

Rada przyjęła informacje o ukonstytuowaniu się Komisji Rewizyjnej

– przewodniczący – Paweł Jagiełło

– zastępca – Anna Wolińska

– sekretarz- Agnieszka Karkut

Rada przy 1 głosie wstrzymującym się podjęła uchwałę w sprawie stwierdzenia Prawa wykonywania zawodu

Rada podjęła 3 uchwały o zakończeniu okresu szkoleń

Rada  podjęła 2 uchwały o przedłużeniu okresu szkoleń ciągłych 

Rada  podjęła uchwałę o skróceniu trzeciego przedłużonego do 2020 roku okresu szkoleń ciągłych  2014-2018 do 31.12.2019 r.

Rada przyjęła pismo koordynatora Biura  o rezygnacji pracowników biura ze sprzątania za dodatkową opłatą pomieszczeń biura Izby – należy rozejrzeć się za nową osobą sprzątającą

Sprawy finansowe

a) Rada jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie upoważnienia Prezes ORA w Olsztynie do dysponowania środkami finansowymi Okręgowej Izby Aptekarskiej w Olsztynie do wysokości 2 tys. zł

b) Rada jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie dofinansowania kwotą 200 zł zakup okularów korekcyjnych pracownikowi biura, po przedstawieniu dowodu zakupu- dofinansowanie należy się raz na dwa lata.

c) Rada odrzuciła prośbę o umorzenie zaległych składek członkowskich od lipca 2019 r. oraz za cały 2020 rok. Uchwała o składkach nie przewiduje opcji umorzenia składek

d) Rada odrzuciła prośbę o umorzenie zaległych składek członkowskich od listopada 2018 r. do października 2019 r. Uchwała o składkach nie przewiduje opcji umorzenia składek a urlop macierzyński nie zwalnia z opłacania składek

e) Rada jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie założenia lokaty w Banku Pekao S.A. – o kwocie i ilości lokat zadecydują skarbnik i prezesi po rozpatrzeniu najlepszej opcji.

f) Rada jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie określenia aktualnej listy emerytów i rencistów niepracujących zwolnionych z obowiązku opłacania składek członkowskich

g) Rada rozpatrując wniosek Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej o zwiększeniu dodatku pracownikom biura Izby z tytułu pełnienia protokolanta i sekretarza OROZ postanowiła przenieść decyzję na następne posiedzenie po rozpatrzeniu się w sytuacji szczegółowo.

 

Na tym posiedzenie zakończono.

 

 

          Sekretarz ORA                                                          Przewodnicząca Posiedzenia

                                                                                                           Prezes ORA

mgr farm. Marlena Sadowska                                   mgr farm. Magdalena Stankiewicz

 

 

Budżet na 2020 rok do pobrania TUTAJ

 

Adres

ul. Partyzantów 79/9
10-402 Olsztyn
NIP 739-15-73-145
Regon 510521371

Godziny otwarcia

pn. - pt.: 7:30 - 15:00
wt.: 7:30 - 17:30

Kontakt

kom. 795 080 777
oiaols@ol.onet.pl
olsztyn@oia.org.pl
fax: 89 675 52 75

2022 © Okręgowa Izba Aptekarska w Olsztynie

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.

Administrator Danych
Polityka Prywatności
Akceptuję